Webové stránky

Proces tvorby skvělého e-shopu

RSS

Ačkoliv se tomu tak nemusí úplně zdát, vytvoření úspěšného e-shopu je velice komplikovanou záležitostí. Při tvorbě internetového obchodu totiž musíte, stejně tak jako při vytváření kamenného obchodu, myslet na širokou škálu aspektů, které mohou mít všechny zásadní vliv na jeho úspěšnost.

Stanovte si cíl

Jako první byste si měli stanovit cíle, které byste chtěli vytvořením e-shopu dosáhnout. Stanovování cílů ještě před tím, než máte vůbec o svém e-obchodu nějakou představu může z počátku působit poněkud absurdně, pravda je však taková, že se jedná se o velice klíčovou záležitost.

Na e-shop se vesměs musíte dívat jako na marketingovou kampaň – je velice důležité jaké zvolíte uspořádání jednotlivých náležitostí, design, volbu barev, volbu druhů písma, doménu, způsob propagace a spoustu dalších aspektů, které mají obrovský vliv na úspěšnost obchodu.

Když si tedy stanovíte své cíle předem, budete mnohem jasněji vědět, na kterou cílovou skupinu míříte a jak by tedy měl e-shop zhruba vypadat.

Tvorba samotného webu

K tomu, abyste byl vlastníkem úspěšného e-shopu již nepotřebujete obsáhlé počítačové znalosti. Poskytujeme totiž služby právě v oblasti tvorby internetových stránek. Můžete si svůj web vytvořit buďto z mnoha funkčních šablon či si objednat e-shop přímo na míru dle vašich představ.

Propagace

Propagace vašeho e-shopu je také velice důležitá. Čím úspěšněji použijete veškeré propagační nástroje, tím více zákazníku navštíví váš web – což je velice důležitá přímá úměrnost.

Propagačních nástrojů je dnes již mnoho. Některých dosáhneme zcela zdarma, některých za příplatek.

SEO optimalizace e-shopu

Neboli optimalizace pro vyhledávače, vyhodnocuje, na jaké pozici se vaše stránka ve vyhledávači objeví. Cílem SEO optimalizace e-shopu je dostat web mezi první vyhledané odkazy.



Tohoto výsledku budete moct dosáhnout za předpokladu, že splníte tyto body:

  • Četně přidávaný a originální obsah
    • čím častěji bude vaše stránka aktualizována a čím originálnější bude její obsah, tím máte větší šanci, že se váš web objeví mezi prvními
  • Zvýrazněné slova
    • tato optimalizace dává mnohem větší váhu slovům, která jsou buďto v titulku nebo jsou zvýrazněná, proto v textu odlišujte klíčová slova
  • Čleňte text
    • taktéž je velice důležité členit text na titulky, nadpisy a podnadpisy
  • Kratší a stálá URL adresa
    • čím kratší a nejměněnější bude odkaz vaší stránky, tím lepší bude mít vaše stránka výsledky

Sociální sítě

Je taky velice důležité uvědomit si, že žijeme v době sociálních sítí, kde si za pár tisíc lze vytvořit velice úžasný propagační plán.

Tento propagační plán lze napasovat například na vámi vybranou lokalitu či přímo na určitou cílovou skupinu.

Registrace e-shopu do vyhledávače

Další propagační pomůckou je prezentace firmy ve vyhledávačích. Google i Seznam nabízí možnost registrovat váš e-shop či kamenný obchod v jejich zápisů. Přímo pod vyhledávacím polem se pak budou zobrazovat základní informace o vaší firmě.

Závěr

Mít webovou stránku už nic neznamená. Je důležité zanalyzovat všechny možné aspekty a zajistit stránce úspěšnou propagaci.

Vytvoření webu již dnes opravdu není složité, ale konkurence je obrovská. Proto je dobré se spolehnout na již prověřená e-shopová řešení jakým je např. Zoner inShop. Nabízí velmi rozsáhlé možností individuálního nastavení a pro otestování demoverzi na 60 dní zcela zdarma.

Ukázat další aktuality