Láká vás prostředí internetového prodeje? Pak jistě přemýšlíte, jak vytvořit eshop. Tvorba e-shopu je prvním předpokladem k tomu, aby se z vás stal úspěšný podnikatel.
S eshopem můžete podnikat v oboru, který vás zajímá a pokud zvolíte správné řešení, můžete se těšit na atraktivní obraty a cestu k finanční nezávislosti.
Prostor i pro váš eshop
Určitě není pravda, že tvorba e-shopu nemá smysl, protože je dnes vysoká konkurence. Ano, máme mnoho zajímavých e-shopů, stejně tak jako máme vysokou poptávku po celé řadě zboží. Vytvoření vlastního e-shopu je snadné a nemusí být nijak finančně náročné. Na internetu uspělo již tisíce obchodů, proč by neměl uspět i ten váš?
1. Zaregistrujte si doménu
Jen co si vyřídíte potřebné úřední náležitosti, můžete se pustit do samotného procesu vytvoření vlastního e-shopu. Znáte už sortiment zboží, máte dodavatele, zjistili jste si jaké podmínky má konkurence.
Teď je na čase vybrat a zaregistrovat doménu. Doména je jméno IP adresy poskytovatele vašeho webhostingu. Nejprve zaregistrujete doménu, jmenný název a následně si objednáte webhosting (vlastní prostor pro prezentaci). U domény je třeba rozhodnout se mezi českou a zahraniční.
Následně si zvolte jméno a prověřte si, zda je doména volná, pokud není, zda je možné ji odkoupit nebo zjistit, do kdy je registrace platná. Cena za registraci domény na jeden rok je přibližně 200 Kč.
2. Konkrétní řešení e-shopu
Tvorba e-shopu na míru je nákladnější, ale efektivnější a dokonalé řešení. Další možností je využijí open source platformy nebo pronájmu e-shopu. Na začátek si můžete vyzkoušet některé řešení zdarma nebo si e-shop pronajmout.
Postupně budete zjišťovat, jaké funkce od technického řešení očekáváte a kde má řešení zdarma nebo pronájem slabá místa. V takové chvíli je vhodné přistoupit k tvorbě e-shopu na míru a nechat si zpracovat řešení, které obsahuje přesně ty prvky, co potřebujete k prezentaci a prodeji vašeho konkrétního zboží.
Cena za pronájem e-shopu se pohybuje v řádech stokorun za měsíc. Oproti tomu cena zřízení e-shopu se může vyšplhat až na stovky tisíc. Je tedy vhodná pro podnikatele, kteří už mají vybudovánu stabilnější klientskou základnu a znají potřeby trhu.
3. Vlastní obsah e-shopu
Výhodou již zpracovaných e-shopů je to, že vás provedou snadno procesem administrace. I v takovém případě však musíte pečlivě roztřídit kategorie vašeho zboží, přidat popisky, fotografie, množství skladových zásob.
Většina řešení umožňuje propojení s účetním programem. Import výrobků i řízení skladu je jednodušší. Také zvažte možnosti dopravy a platby a vyjednejte si smlouvy s přepravními firmami, popřípadě zřiďte platební bránu.
Velký pozor si dejte zejména při tvorbě obchodních a reklamačních podmínek. Tady se obraťte na zkušeného právního zástupce nebo na poradenskou firmu. Rozhodně podmínky nekopírujte z konkurenčních stránek!
4. Jak přilákat zákazníky
Odborná firma vám poradí i s online marketingem a propagací. Nestačí jen znát odpověď na otázku, jak vytvořit eshop, ale také jak úspěšně prodávat. V tom vám pomohou nejrůznější placené a neplacené online kanály, pomocí kterých zviditelníte vaše stránky.
Váš dodavatel technického řešení se vám jistě bude umět postarat i o SEO a navrhne, jak na PPC kampaně. Rozhodně využívejte pravidelně analytické nástroje, aktualizujte a upravujte obsah.
Nemusíte mít strach, pokud nerozumíte všem technickým a odborným pojmům. Pokud využijete služby e-shopového řešení Zoner inShop z Brna bude vytvoření e-shopu a další nastavení hračkou.