Webové stránky

Pronajatý e-shop, hodně muziky za málo peněz?

RSS

Pronájem e-shopu představuje vhodnou možnost nejen pro začínající podnikatele. V čem tkví přednosti tohoto řešení a má také nějaké nedostatky?

Typické rysy pronajatého e-shopu

Asi nejdůležitějším kritériem, které musí podnikatel na počátku své činnosti zohlednit, je cena technologického řešení. Náklady na nákup zboží nebo skladování budou na vstupu značné. Investovat finanční prostředky, které budete potřebovat jinde, do e-shopového řešení na míru proto prakticky nemá smysl.

Levný pronájem e-shopu vás vyjde na několik desetikorun měsíčně a obsahovat bude všechno, co by mohl potřebovat úplné první obchod. Pravdou zůstává, že se nejedná o rozsáhlý systém, kde jsou možnosti nekonečné.

Některé funkce tu nenajdete a nemůžete si je později ani zadat programátorskému týmu s požadavkem, že si je dokoupíte. Spíš se, ale jedná o velmi specifické prvky, které nebude postrádat ten, kdo se hned nechystá konkurovat největším hráčům v oboru. V pronajatém e-shopu řada lidí nejen začne, ale také s ním i vydrží po celou dobu svého fungování.

Moderní e-shopy počítají s pokročilými nástroji pro SEO, exportem zboží do porovnávačů a dalšími atributy, které představují pro současné internetové obchodníky už standard. Samozřejmostí je také možnost výběru různých způsobů dopravy a platby atd. To vše v uživatelsky velmi přátelském rozhraní.

Vzhledem k tomu, že platformu sdílíte s dalšími uživateli, kteří si pronajatý e-shop také koupili, musíte počítat s různými limity. Kvůli sdílenému prostoru a databázi možná nebude možné zajistit například multijazyčný modul. Vždy je dobré si na začátku proto ujasnit, které konkrétní funkce potřebujete a bez kterých se obejdete.

Proč si (ne)pronajmout e-shop

Levné e-shopy určené k pronájmu jsou do značné míry identické a nedají se modifikovat ani navenek. Většinou jsou si podobné designem i rozvržením, přestože na výběr máte z několika různorodých šablon. Proto by pořízení takovéhoto e-shopu měli zvážit hlavně ti, kteří se potřebují v rámci své strategie odlišit na první pohled od konkurence.

V základu vám také náklady ušetří absence vlastní domény a hostingu. Vše lze provozovat kompletně pod záštitou toho, kdo web pronajímá. Z marketingového hlediska ale může být vlastní doména výhodnější, proto se předem na řešení domluvte.

Jakkoli to vypadá jako příliš vzdálená budoucnost, počítat musíte i s tím, že se svého obchodu možná jednou budete zbavovat. Prodej e-shopu technicky možný i v této situaci je. E-shop se ale nechápe jako běžná movitá věc, což celý postup mírně komplikuje. Pokud budete prodej realizovat, je potřeba uzavřít tzv. nepojmenovanou smlouvu.

Při porovnání e-shopů se tak univerzálně nedá říct, že pronájem je horší nebo lepší volbou než internetový obchod na míru. Pokud potřebujete e-shop levně a stačí vám menší množství funkcí, určitě pro vás představuje vhodnou volbu.

Autor: Zoner inShop

Ukázat další aktuality