Chcete začít prodávat na internetu a zařadit se tak se svými produkty, mezi e-shopové prodejce, kterých je v současné době, více než dosti? V tom případě je ten nejvyšší čas na to, porozhlédnout se po atraktivním e-shopovém řešení, které by vaše produkty začalo prodávat široké veřejnosti.
Jednou z mnoha možností, jak oslovit zákazníka na internetu pomocí e-shopu, je založení e-shopového řešení zdarma. Pokud nechcete do e-shopu příliš mnoho investovat či zda ani nemůžete, je pro vás toto takzvané open-source řešení velmi vhodné.
Tvorba e-shopu zdarma je tím nejjednodušším způsobem, jakým začnete ve velmi krátké době s minimálním počátečním vkladem, prodávat své výrobky zákazníkům.
Pokud se pro toto, pro někoho velmi výhodné a tím pádem i lákavé řešení rozhodnete, počítejte s tím, že kromě celé řady pozitiv a finanční úspory, vás mohou překvapit i jistá negativa, která s sebou e-shopové prostředí vytvořené zdarma, může přinést.
Na výběr máte ze tří možných způsobů, jak e-shop vytvořit
Pokud se rozhodnete založit si e-shop, máte na výběr právě ze tří možností, jak to udělat. Za prvé si můžete e-shop pronajmout, což není vůbec složité a ušetří vám to spoustu práce s nastavováním vhodného prostředí, nastavování platebních metod, logistiky či takzvaného B2B systému.
Mnoho věcí je u pronajatých e-shopů již vytvořených, a tak vám zbývá pouze už jen takovýto muster e-shopu přivést k životu s vašimi konkrétními výrobky. Jedná se v tomto případě o takovou zlatou střední cestu.
Další velmi oblíbenou možností, jak si založit e-shop, je vytvoření e-shopu na míru. Toto řešení, je vhodné zejména pro ty, kteří jsou si svými výrobky jisti a vědí, že na trhu budou úspěšné.
Rovněž se toto řešení hodí těm, kteří mají dostatečný počáteční kapitál na to, aby mohli do svého e-shopu investovat i dostatek potřebných peněz. E-shop zdarma vám rozhodně nenabídne tak propracované prostředí, jako právě e-shop na míru. E-shopy na míru jsou totiž nastaveny tak, aby si uživatel mohl sám zvolit, co na e-shopu skutečně chce mít.
Jedná se de facto o naprosto kompletní zpracování celého e-shopového prostředí od fotografií, grafického zpracování až po logistiku, platební metody či bonusové B2B zóny. Rovněž si zde majitel e-shopu může zvolit i rozhraní svých stránek a to tak, aby se jeho e-shop dal otevřít například na mobilním telefonu či tabletu.
V tomto případě se samozřejmě jedná o časově náročnější a také finančně nákladnější metodu, která ovšem dokáže sklízet velmi hodnotné plody.
Třetím řešením, je již zmíněné open-source řešení, které představuje e-shop zdarma na vlastní doméně, které ovšem bohužel nejsou vyráběny v ČR a tak u nich mnohdy chybí základní platební metody, jako například platba dobírkou či osobní odběr zboží.
Jak řešit e-shop zdarma?
Pokud se rozhodnete pro e-shop zdarma, měli byste zhodnotit zejména to, co na něm budete skutečně prodávat. Některé e-shopy jsou navíc mnohdy velmi identické a často takovéto prostředí zákazníka odradí od následné koupě.
Rovněž je třeba mít na paměti, že pokud budete chtít na svém e-shopu zdarma vídat cokoliv, co by bylo nad rámec jeho rozraní, budete si muset za každou dokoupenou funkci, zaplatit.
Z e-shopu zdarma se tak může posléze stát poměrně drahý e-shopový koncept. U e-shopu zdarma je třeba se vždy poohlížet po takových stránkách, u kterých víte, že v případě jakýchkoliv problémů víte, na koho se můžete obrátit s žádostí o pomoc.
Výhody e-shopu zdarma
E-shop zdarma má samozřejmě i celou řadu výhod, mezi které kromě finanční stránky patří rovněž i někdy velmi slušné grafické prostředí a také dostatek funkcí, se kterými si například menší firma, prodávající jen několik druhů zboží, naprosto vystačí.
Pokud tedy nejste příliš nároční a chcete si e-shop zřídit pouze na určitý sortiment zboží, o které bude takový zájem, že zákazníka neodradí ani identická grafika s několika dalšími e-shopy, je pro vás toto řešení východiskem. Své ušetřené peníze posléze můžete investovat naprosto jiným směrem, který bude právě třeba.
Autor: Zoner inShop