Webové stránky

Tipy, jak dobře prodat byt v Ostravě

RSS

Jaká je aktuální situace kolem vývoje cen nemovitostí v Ostravě a okolí. Vyplatí se v této lokalitě aktuálně prodávat byt a co musíte pro úspěšný prodej udělat?

Jak se vyvíjejí ceny nemovitostí

Oblast severní Moravy tradičně platí za region, kde jsou ceny nemovitostí nejnižší. Ještě v roce 2011 hlásili zástupci realitních kanceláří zlevňování. Tehdy byl průměrný třípokojový byt na prodej v Ostravě za cenu kolem 1 150 000 Kč.

O to naléhavěji zájemci o koupi pocítili růst cen, který začal pomalu přicházet od roku 2014. V současné době se po několikaletém růstu dostaly ceny nemovitostí převážně do fáze stagnace. S výjimkou hlavního města, kde ceny rostou a porostou dál, což se určitě promítne i do celorepublikových statistik.

Předpokládá se, že ceny by měly obecně jinak spíše klesnout. To ostatně dokládá již situace v některých menších městech v okolí. Zodpovědná je za to primárně zhoršená dostupnost hypotečních úvěrů.

Přesto nemůžeme hovořit o tom, že podmínky pro prodej bytu jsou ideální. Ceny jsou totiž stále poměrně vysoké a poptávka tak logicky není úplně silná, neboť kupující na nemovitosti zkrátka nedosáhnou. Zejména to platí pro nové byty. Výše popsané navíc platí nejen pro koncové nakupující, ale také pro investory.

Cena, klíč k úspěšnému prodeji

Jak i v nastalých podmínkách úspěšně prodat nemovitost? Jak již bylo řečeno, cena je přirozeně stěžejním faktorem pro prodej. Významným způsobem se odvíjí od lokality.

Nejžádanější jsou nemovitosti v centru, dále v městských obvodech Slezská Ostrava a Poruba. V těchto částech Ostravy cena bytu na prodej městský průměr převyšuje i dvojnásobně. Za modelový třípokojový být o výměře 70 metrů čtverečních si může majitel říci i 3 000 000 Kč. Naopak v Moravské Ostravě se mohou ceny dostat i o 2 000 000 Kč níže.

Důležitá je občanská vybavenost, dostupnost obchodů, lékaře, škol atd. Rovněž zájemce velmi ocení, pokud mu například můžete nabídnout prosluněný byt s balkonem ve vyšším patře. Za takový byt si určitě lze diktovat vyšší částku.

Co dalšího musíte zohlednit při prodeji

Na svou nemovitost se vždy dívejte očima kupujícího. To pro většinu lidí bývá poměrně těžké, nedokážeme se totiž odpoutat od vize domova a hledět na dům či byt nezaujatým pohledem čistě jako na prodejní artikl.

Poznejte svou cílovou skupinu, jednoduše si představte, že stojíte v roli kupujícího vy sami. Čím je právě tento byt tak výjimečný, že bych ho měl chtít? Důvody lze přitom najít vždy. Pokud nabízíte byt s výhledem do vnitrobloku, oko estéta a milovníka přírody tím nejspíš úplně nenadchnete. Nejeden vytížený člověk, ale možná bude rád, že pod okny nemá rušnou silnici, kvůli níž mu auta a chodci nedovolí se kvalitně vyspat.

Autor: ZipHOME.cz – realitní seznamka

Ukázat další aktuality