Založení vlastního e-shopu nemusí vyžadovat mnoho času, financí nebo technologických znalostí. Jak to?
Výhody pronajatého e-shopu
Současný trh nabízí desítky již hotových řešení. Jejich výhoda tkví především v tom, že množství dostupných funkcí je adekvátně rozmanité, takže si vybere prakticky každý a prodávat můžete začít ihned.
Další výhodou je i jednoduchost a snadná obsluha díky přehledné administraci. Žádná technologická znalost vyžadována není, provoz zvládne i běžný uživatel. E-shopy lze také do jisté míry přizpůsobit potřebám konkrétního majitele za pomoci instalace nejrůznějších dodatečných modulů s novými funkcemi.
Nezanedbatelným plusem pro většinu uživatelů je ekonomická stránka. Pronájem e-shopu je velmi levným řešením, které stojí řádově několik desítek korun za měsíc. Na rozdíl od e-shopu na míru se tak jedná o řešení dostupné prakticky každému včetně začínajících podnikatelů, kteří ještě nezačali vydělávat.
Chci si pronajmout vlastní e-shop, jak na to
Řada systémů umožňuje si nejprve zdarma platformu v ostrém provozu vyzkoušet. Jednoznačně se jedná o dobrý nápad, díky němuž si účinně „osaháte“ daný systém.
Vhodné je zvolit si systémy pocházející z českého prostředí. Jednak si usnadníte pochopení jeho ovládání, kde vás nebude limitovat jazyková bariéra, a jednak je pravděpodobné, že váš budoucí e-shop bude možné začlenit do českého právního prostředí s veškerými specifiky. Nemusíte se tak například starat o přípravu e-shopu na GDPR.
Prakticky tak spuštění e-shopu obnáší pouze registraci nového uživatele, jednoduchou instalaci a finální nastavení. Jestliže byste si s něčím v nastavení nevěděli rady, k dispozici vám bude technická podpora.
Efektivně lze také tyto platformy napojit na ekonomické systémy, například na nejznámější software Pohoda. Rovněž umožňují propojení s pokladním systémem, což zajišťuje snadnou správu internetového i kamenného obchodu naráz. V případě, že navíc vlastníte i kamennou pobočku, bude nutné vyřešit také EET.
Má e-shop k pronájmu také nevýhody?
Fakt, že e-shop lze takto získat velmi levně, by neměl být nejdůležitějším rozhodovacím hlediskem pro to, zda se k pronájmu uchýlit.
K nevýhodám je možné určitě přiřadit to, že u pronájmu e-shopu nejste jeho majitelem. Realizovat prodej e-shopu a převod na nového majitele přesto samozřejmě i v těchto podmínkách možné je.
Celý systém bude vždy do značné míry kompromisem mezi požadavky většího množství uživatelů, kterým musí vyhovět. Nutně se tak musíte smířit s jistou unifikovaností, která se promítne i do designu.
Uvědomit bychom si měli i jinou zásadní věc: Při porovnání e-shopů je nutné myslet nejen na výchozí situaci, ale také hledět do budoucna. Plánujeme zásadní rozvoj, s nímž se může objevit i potřeba zcela atypických funkcí? Levné e-shopy našim požadavkům později nemusejí dostát.
Autor: Zoner inShop – profesionální e-shopové řešení