Webové stránky

Jak začít s e-shopem, aneb co musíte vědět

RSS

Samotné zakládání e-shopu se jeví být jako poměrně jednoduchý úkon. Také jeho provozování zvládne i naprostý počítačový začátečník. Přesto byste neměli některé aspekty podcenit, pokud chcete uspět. Jak na vlastní e-shop?

Co musíte vědět, než začnete

Důležitá je příprava. Začněte u sebe. Přemýšlejte o tom, z jakého důvodu vůbec na trh vstupujete a jaké představy máte. Svoje vize si zhodnoťte realisticky. Objektivně byste si měli zmapovat především svoje potenciální zákazníky, neboť ti pro vás a váš úspěch zůstávají nezpochybnitelně nejdůležitějšími. Tady vám pomůže sestavení klasické SWOT analýzy.

Zvolit si e-shop na míru nebo pronájem

Ještě předtím, než naostro spustíte svůj vlastní e-shop byste si měli pečlivě vybrat jeho právní formu. Pak vás čeká rozhodování o tom, na které konkrétní platformě bude běžet. Možností je několik a každá má svoje klady i zápory.

E-shop na míru představuje řešení komplexní, které umožňuje individuálně celý koncept přetvořit přesně podle potřeb zadavatele. Musíte se ovšem smířit s tím, že jeho vývoj vyžaduje čas i vyšší finanční investici.

V tomto směru je opět vhodné uvažovat do budoucna. Plánujete portfolio svých služeb či produktů rozšiřovat? Jak se zachováte v případě, že si to situace bude vyžadovat a vám se začne dařit? Nemálo obchodníků paradoxně zkrachovalo v okamžiku, kdy je zasáhl nenadálý úspěch.

Přestože se vám postupem času dařit začne, aktuálně jste ve fázi, kdy si zkrátka nemůžete dovolit investovat více finančních prostředků?

Sáhněte po pronájmu e-shopu. Ve srovnání s e-shopem na zakázku se jedná o ekonomicky únosnější alternativu. Zajištěný budete mít v rámci provozu i další komfort v podobě technické podpory a pozdějších možných úprav.

Nezískáte sice tak markantní svobodu jako v prvním případě, nicméně jste připraveni hned začít obchodovat. Na nic nečekáte a vaše náklady se stejně tak znatelně sníží.

Co musíte udělat, máte-li e-shop hotov

Peníze se vám ostatně budou hodit. Jakmile budete mít vybrané vhodné řešení, na místě je začít řešit logistiku zboží a také reklamu. Dobrým startovním polem jsou v tomto případě sociální sítě, kde o sobě můžete dát poměrně výrazně vědět a nebude vás to stát příliš.

Šetřit za každou cenu se v tomto případě úplně nevyplatí. Počítejte s tím, že se vynaloženým prostředkům se na reklamu tak úplně nevyhnete. Určitě se vám budou hodit rady - jak zvýšit návštěvnost stránek.

Nemá ostatně smysl se pokoušet vše dávat dohromady svépomocí s důrazem na co nejnižší náklady, má-li vaše činnost působit alespoň minimálně profesionálně. To platí i u samotného internetového obchodu.

Pokud se dáte zlákat nabídkou na e-shop zdarma, můžete být v konečném důsledku nemile překvapeni jeho nepoužitelností a nemožností ho v budoucnu jakkoli modifikovat. Nemluvě o tom, že byste měli být schopni řešit i případné technické problémy.

Jako jedno z dobrých řešení se jeví využití profesionálního e-shopového řešení Zoner inShop, které s nabídkou pronájmu e-shopu začalo už před 20 lety. Od té doby se celé řešení hodně posunulo a jako jeden z mála e-shopů v ČR nabízí i při běžném pronájmu možnost detailního nastavení skoro každého parametru.

Pokud chcete Zoner inShop vyzkoušet – nabízí demoverzi na 60 dní zdarma bez omezení funkcemi! Více na www.inshop.cz

Ukázat další aktuality