Webové stránky

E-shop a EET

RSS

V případě, že vlastníte e-shop, také vy se nevyhnete povinnosti v podobě EET. Koho se týká EET v e-shopu konkrétně? Vyhnout se této povinnosti mohou pouze ti, kteří zboží pouze posílají. Ať na dobírku nebo ve formě platby předem.

Jak funguje EET

Od 1. 3. 2017 vstoupilo v ČR v platnost opatření, které stanovuje povinné hlášení elektronických tržeb pro maloobchod a velkoobchod. Týká se i provozovatelů internetových obchodů. Jedná se tedy o zákonnou povinnost. Jste zavázáni ji splnit konkrétně do 48 hodin.

Zároveň se z těchto důvodů musíte registrovat i na daňovém portálu, kde si zaevidujete svoje provozovny a vygenerujete nutné certifikáty, které budou složit k tomu, aby byly údaje odesílané Finanční správě online jednoznačně identifikovatelné.

Finanční správa pak objednávce přidělí tzv. fiskální identifikační kód. Ten se promítne na účtenku. Stejně tak její vydání kupujícímu je vaší povinností. Nemusíte ji ale samozřejmě předávat fyzicky v její papírové podobě. V podobné situaci to stačí i e-mailem.

Rovněž svého zákazníka musíte na webových stránkách informovat o tom, že váš e-shop podléhá EET. Oznámení musí být umístěno viditelně. Znění této informace je přesně dané zákonem. Tolik k formálním povinnostem. A jak na EET v e-shopu prakticky?

Jak napojit EET do e-shopu

Současná e-shopová řešení počítají s dostupnými pluginy, které tuto funkci už obsahují. Zejména v případě e-shopu zdarma se tak vyplatí dopředu se zajímat o to, jestli vámi vybraný koncept tuto možnost má. Pozdější naprogramování dalších modulů nemusí být vůbec možné, případně provoz internetového obchodu neúměrně prodraží.

Zejména pro drobné začínající obchodníky představuje optimální volbu pronájem e-shopu. EET i řada dalších funkcí je v něm předem zahrnuto. Současně se nejedná o neadekvátní finanční zátěž jako v případě programování na míru, přitom jde o plnohodnotnou platformu, která svoji funkci splní.

V případě, že se navíc nechystáte prorazit tam, kde existuje vysoká konkurence a na trhu je již několik silných hráčů, s vysokou pravděpodobností nikdy nedojdete k náročnějším požadavkům na provoz a s předpřipraveným systémem si do budoucna vystačíte.

Navíc je v ceně pronájmu již zpravidla stejně tak i zahrnuta technická podpora, díky níž včas vyřešíte veškeré problémy. EET totiž přinesla zároveň celou řadu úskalí, kdy se podnikatelé musejí vypořádat s překážkami, které si sami nezavinili, přesto se může stát, že kvůli nim svou povinnost nesplní.

Finanční správa je v takových případech do jisté míry benevolentní, samozřejmě vás to ale definitivně nezbavuje nutnosti tržby evidovat.

Pečlivým výběrem konceptu, na kterém bude váš e-shop fungovat, na samém počátku si tak můžete ušetřit nezanedbatelné množství pozdějších starostí.

Jednou z možností je využití profesionálního e-shopového řešení Zoner inShop. K dispozici máte verzi – pronájmu nebo zakázkové řešení. Obě verze mají implementováno vše, co vyžaduje správa EET v e-shopu. Navíc můžete využít rozšířené možnosti obsluhy, jako jsou ruční storna apod.

Zda je pro vás toto řešení vhodné zjistíte tak, že si sjednáte na 60 dní zcela zdarma demoverzi e-shopu. Tato verze není omezena funkčnostmi, takže z ní můžete plynule přejít i do následné placené verze. Více na www.inshop.cz

Ukázat další aktuality